Hållbarhet hos Pampers!
Vi tror att vi tillsammans gör barns värld bättre. Vi har värnat om barns lyckliga, hälsosamma utveckling i över 50 år och har levererat säkra, högkvalitativa produkter som miljontals föräldrar, vårdnadshavare, vårdpersonal och samhällen förlitar sig på varje dag.
Och vi vet att många oroar sig för hur engångsblöjor och tvättservetter ska passa in i en hållbar livsstil. Miljömedvetna föräldrar tänker bortom nästa blöjbyte och överväger sitt totala miljöavtryck.
Pampers resa
På Pampers delar vi övertygelsen att föräldrar inte ska behöva välja mellan vad som är bra för deras barn och vad som är bra för planeten. Vi är fast beslutna att bidra till en minskad belastning på miljön samtigste som vi gör barnets värld till en bättre plats. Men vi kan inte göra det på egen hand – det är därför vi antar världsomspännande utmaningar med vetenskap, innovation och partnerskap, allt inspirerat av den kärlek som föräldrar har till sina barn.
Vi är på en resa för att lära oss hur vi kan minska koldioxidutsläpp, generera mindre avfall och skapa en ljusare framtid för alla barn och vår planet. Vi sätter upp globala mål som vi kallar Big Acts of Love och som återspeglar våra ambitioner för 2030.
Våra ambitioner för 2030
Pampers Big Acts of Love – Våra ambitioner för 2030: Dessa är de globala mål vi har satt upp för det kommande decenniet.
Våra ambitioner för 2030
Vårt mål är att ge alla barn en säker, hälsosam och lycklig start i livet.
Huvudmål: Fortsätta att garantera säkra, högkvalitativa produkter och öka transparensen för ingredienser samtidigt som man säkerställer tillförlitliga prestanda.
- Älska för tidigt födda barn
Hjälpa för tidigt födda barn att få bästa möjliga start i livet genom att stödja(1) dem, deras föräldrar och experter på neonatalvård.
- Älska blöjor för alla
Stötta behövande genom att fortsätta blöjdonationer till familjer som lever i fattigdom eller drabbas av katastrofer.
- Älska jämlikhet och inkludering
Främja mångfaldig, jämlik och inkluderande representation av barn, föräldrar och vårdgivare i vår kommunikation. Öka tillgängligheten genom design i våra produkter, webbplatser, appar och annonser.
Vi är fast beslutna att vidta åtgärder mot klimatförändringarna som en del av vårt företags ambition för nettonollutsläpp av växthusgaser senast 2040
Huvudmål: Aktivt bidra till vårt företags mål att minska utsläppen i hela vår verksamhet med 50 % och i hela vår leverantörskedja med 40 %(2).
- Älska material med lägre utsläpp
Arbeta mot 50 % hållbara och/eller biobaserade, återvunna och förnybara material i våra blöjor och tvättservetter. Fortsätta minska ny petroleumbaserad plast i våra förpackningar med 50 %3.
- Älska förnybar el
Se till att alla fabriksanläggningar köper 100 % förnybar el.
- Älska ansvarsfulla leverantörer
Samarbeta med våra strategiska leverantörer för att utveckla strategier för att minska koldioxidutsläppen via vårt Sustainable Supply Chain Innovation Program.
Vi strävar efter att minska blöjavfallet genom innovationer, utbildningsprogram och partnerskap
Huvudmål: Investera 10 miljoner dollar i partnerskap och allianser för att identifiera cirkulära ekonomilösningar för blöjavfall. Dela med oss av våra lärdomar för att påskynda branschens resa mot mindre avfall.
- Älska att minska
Fortsätta investera i innovation som minskar materialanvändningen under barnets blöjliv(4).
Utbilda föräldrar så att de kan använda och kassera blöjor och tvättservetter på ett ansvarsfullt sätt.
- Älska att återanvända
- Fortsätta investera i återanvändbar innovation. Älska att återvinna
Gör 100 % av våra förpackningar återvinningsbara(5).
(1) Du kan läsa mer om vårt Preemie-program på våra webbplatser.
(2) Scope 1- och 2-mål från baslinjen för 2010, Scope 3-mål från baslinjen för 2020. Våra Scope 3-mål för 2030, som har lämnats in till SBTI för godkännande, är följande:
Minska utsläppen i leveranskedjan från prioriterade kategorier med 40 % per produktionsenhet senast 2030. P&G:s prioriterade kategorier står för över 90 % av P&G:s utsläpp i leveranskedjan. Minska den globala utsläppsintensiteten för färdiga produkter uppströms med 50 % senast 2030.
(3)Baslinjen är 2017.
(4) Där vi enligt vetenskapliga belägg kan minska våra produkters miljöpåverkan mest.
(5) Där det finns anläggningar.